Wil je internationale gasten professioneel onthalen?
Jouw belangrijkste taken? Internationale gasten onthalen, informeren, in- en uitchecken.
Hotelreceptionist
Vakken | |
---|---|
Specifieke vorming Hotelreceptionist | 19 |
Frans | 2 |
Engels | 2 |
Duits/Spaans | 1 |
Ondernemerschap | 2 |
Maatschappelijke oriëntatie | 2 |
Lessentabel voor Hotelreceptionist
Praktijk op maat
Er wordt heel praktisch en projectmatig les gegeven. Het lerarenteam kent de sector door en door en gaat actief met je aan de slag. Zo verwerf je de nodige competenties om je mannetje te staan in de veeleisende maar boeiende wereld van hotellerie.
Werkzekerheid
De hotelsector kijkt uit naar breed opgeleide medewerkers die willen investeren in klantvriendelijkheid voor het onthalen, informeren en begeleiden van gasten/klanten, service-minded en met de glimlach. Uit onze contacten met de industrie merken we dat zij inderdaad op zoek zijn naar onmiddellijk inzetbare en multifunctionele medewerkers. Op de arbeidsmarkt is er een structureel tekort aan dit soort expertise.
Uitdagende, talige opleiding
Je werkt projecten uit en je doet dit ook in verschillende talen.
Ondernemerschap
Ondernemerschap is de rode draad doorheen de opleiding. De financiële haalbaarheid bij projecten is van belang en daar horen ook duurzaam, oplossingsgericht en kwaliteitsvol handelen bij. Daarnaast handel je met aandacht voor welzijn, veiligheid en milieu, met het oog op een aangename werkomgeving voor iedereen.
Werkplekleren
Tijdens het schooljaar ga je 1 dag aan de slag in een hotel. Enkele weken doe je dit in aan de receptiebalie van een kleiner familiaal hotel, daarna verken je de front- en backoffice van een groter (keten-) hotel. De blokstage van 8 weken doe je in het hotel van je keuze.